onsdag 27 januari 2010

Vilken väder....

Våren får gärna komma nu, vilken dag som helst passar. Imorse drömde jag mig bort till en vårsol och fågelkvitter, ljusare tider och bara härlig vår. Men jaja, drömma går juh.

Pojkarnas dagis har tydligen bestämt att på fredagar skall alla barn ta med sig en leksak hemmifrån. Sådär nöjd med denna idén. För det första har vi en regel i vår familj att inte ta med egna leksaker till dagis. På dagis leker man med dagis leksaker och de är allas. För det andra måste jag då börjar märka leksakerna med namn så att de vet vem som är vems? För det tredje har vi tillräckligt med saker att komma ihåg, och vad händer när man glömmer favoritleksaken på dagis på fredagen? Stängt hela helgen... Måste nog få lite positiva tankar skickade till mig...

Nästa vecka skall de ha återvinningsvecka, då skall vi tydligen ta med en massa återvinningsgrejer så att de kan öva på att slänga de på rätt ställe. Det är ju bra. De har redan kompostering där barnen slänger mat själva i en binge, pojkarna är mycket intresserade av sopor... Kan nämna att deras dagis har fått Grön flagg, alltså en typ av miljödagis där man återvinner och tänker på miljön.

Sista kommentaren om dagis: De skall få en ny fröken. Men tydligen vill man inte informera officiellt om detta då man bara fått höra det i förbifarten. Dåligt tycker jag. Den nya skall tydligen heta Maggan, men nu på månadsbrevet skrevs det under med en Nathalie. Mycket förvirrande. Almas dagis har också fått nya fröknar men där har rektorn skickat ut information om hur, när och varför.

Inga kommentarer: