torsdag 28 januari 2010

nyheter

Om barnen håller sig friska imorrn så har de klarat hela januari utan sjukdom. Skönt :-) Fast det var en unge till som hade kräkts på dagis idag. Fröknarna hade tydligen hållit barnen utomhus så mycket som det gick för att hindra smitta. Vi får se hur det yttrar sig för oss...

Om man orkade så hade man ju kunnat blogga om nyheter. Samhällsåsikter och sånt. Jag orkar nog inte samla på mig fakta men det finns två nyheter som jag hade velat blogga om:

1 Trängselavgifter i Göteborg. Min åsikt är egentligen att trängselavgift är bra MEN är tveksam om det funkar bra i Göteborg.
All trafik som passerar Göteborg måste genom Tingstadtunneln. Så är det bara. Och det är där trängsel uppstår. Skall alla vi andra straffas också då?
Kollektivtrafiken är urusel. Till mig tar det 40 min. Det finns ingen snabb buss och även om man skulle åka direkt så skulle det ta minst 30 minuter.
Jag bor på en ö. Alla vägar från ön mot stan kommer att innebära avgift. Jag kan inte ens ta mig till ett vettigt köpcenter.

2 Torslanda och Biskopsgården skall bli en stadsdel. Hur har man tänkt här undrar jag? Inte ens geografiskt hänger dessa stadsdelar ihop. För vem exakt kommer det bli bättre? Vad kommer jag få för bättre samhällsservice av detta?

Sorry för mina Göteborgsnyheter för resten av världen.

Min egna nyhet som jag har åsikter om är att Anton idag premiärhoppade ut ur sängen och kom ner för trappan själv. Han är rätt smart. Först slänger han ut alla sina saker ur sängen, sedan häver han sig över på samma ställe och faller relativt mjukt. Glad som attans. Edvin kan bara titta på. Det kommer bli låååånga kvällar framöver...

Inga kommentarer: