torsdag 21 januari 2010

Snart helg

Äntligen helg snart. Vi skall bara slappa. Vad skall ni göra?
Kanske en del inköp och planeringar. Men mest ta det lugnt utan krav. Fast vi behöver städa förstås... Och tvätta... Och sånt...

Jag kollade in lite affärer efter jobbet. Vårens färger börjar komma. Det kliar i fingrarna att bara få uppdatera barnen garderober med en ny färgskala. Men oplanerad shopping är inte bra. Leder bara till omatchade kläder och ångest hos mamman. Dessutom är ju inte ens våren här, det kommer ju vara vinter länge till så vi kan nog dras med de gamla kläderna ett tag till. Så ingen shopping blev gjord.

Som alltid när jag är inne i stan så andas jag in stadsluften och bara njuter. Min stad. Mitt hem. Jag kommer tillbaka, jag lovar. 15 år bodde jag inne i stan. Jag öppnade dörren och var där. Nära till allt. Jag gick min gamla väg till jobbet. Och funderade på tiden som varit. Jag känner inte stan längre. Jag har inte hängt med i svängarna. Nya saker har tillkommit och gamla försvunnit. Men den är där och väntar. Jag lovade mig själv att ta med mig barnen till stan oftare, så att de också kan lära känna den, och älska den.

Vi har barn på väg att bli sjuka :-( Hoppas de klarar en dag till och sen hinner vila upp sig i helgen. Och hoppas inte att den där vinterkräksjukan kommer hem till oss.

Inga kommentarer: