fredag 8 januari 2010

Kallt, hack i lugg och kaos

Idag är mamman trött. Förmiddagen har förflutit bra. Vi har lekt inomhus. Det är -14 ute. Jag vet att i andra delar av Sverige är det mycket kallare men -14 räcker för mig. Det är jättefint väder men kallt. Jag orkar inte ta på mig själv och alla barnen 3 lager kläder eller nåt för att vara utomhus i en kvart. För det är nog den tiden det tar innan Anton och Edvin får gnällbryt och vill gå in.

Jag ville klippa Anton och Edvins luggar så att de skulle se nåt och slippa kladda med hår i ögonen. Efter 3 klipptag på Antons så stenvägrade han: neeeäää. Ok, Edvin får visa att det inte är farligt då och börjar klippa honom. Precis när jag klipper till vänder han sitt huvud och får en 2 cm glapp i sin lugg, efter det vägrade han klippa sig mer. Bara fnissar och vänder bort huvudet.

Spaghetti och falukorv blev det idag. Grönsakerna hanns inte med för det blev så hektiskt när alla tre skulle vara med att steka. Uppenbarligen är att steka korv det roligaste som finns.

Alma åt korven. Edvin åt spaghettin. Anton åt både ock.

Nu sover förhoppningsvis pojkarna. Och jag har ett kök som ser ut som "hej kom och hjälp mig". Igår efter middagen städade jag köket och när jag var klar vände jag mig om "Ja, just det, bordet också..." Känns som det är en återkommande faktor, att man alltid har nåt kvar att göra...

Back to business. Eller Back to family?

Inga kommentarer: