onsdag 13 januari 2010

Bra dag

Idag gick det precis så som jag tänkt mig :-)

Jag hämtade barnen och vi åkte hem. Jag lät dem gå upp på övervåningen för att leka med sina leksaker.

Under tiden började jag med maten. Jag fixade den i lugn och ro utan nyfikna barn i närheten som skall pilla på allting. Barnen kom ner och åt. Alma åt två portioner. Hon gillar avocado. Det var lugnt och fint.

Efter maten tog jag upp barnen. Klockan var 18 så jag satte på Boolibompa åt Alma och de två andra fick bada.

Anton och Edvin gillar inte att bada, men idag verkade de acceptera. Anton började inte gråta förrän jag började prata om att tvätta hans hår, då såg han förskräckt på mig med en blick som sa "Mamma, du kommer väl inte tvätta håret på mig?!). Det gjorde jag såklart ändå och han skrek under hela tvättningen. Fast jag inbillar mig att det inte var lika mycket som vanligt... Sen blev han glad igen och ville bada mera fast då var han ju klar. Jag upprepade samma procedur med Edvin. Han gillar inte heller att tvätta håret och skrek han med. Fast mest putade han med sin underläpp.

Alma fick också bada. Hon gillar iaf att bada. Kanske inte att tvätta håret men hon accepterar det och skriker inte (oftast dådå).

Sen var det dags för välling. Pojkarna har bara fått sova en timma på dagis idag för de har varit svårsomnade ett tag. De somnade nästan direkt. Alma fick sin välling lite senare efter att vi hade läst bok. Hon somnade på stört.

Inga stora hysteriska anfall. Inte så stora bråk. Mest bara bra.

Fast precis just nu kom jag på en mindre bra sak, JAG har ju inte gått och lagt mig i tid!!!!

Inga kommentarer: