tisdag 19 januari 2010

Vardagsliv

Vardagen rullar på. Pojkarna har varit friska i en vecka! *wheee* *knackknackiträ*

Anton hoppar över till Edvins säng och tillbaka. Han är megastolt över detta tilltag. Edvin är inte road alls. Inte mamman heller eftersom det betyder att han måste få en riktig säng, eller iaf tabort sidan på sin spjälsäng --> Han kommer springa upp i tid och otid.

Edvin har tuffat till sig och säger tydligen ifrån på dagis numera när han inte vill vara med eller inte får som han vill eller blir av med sina grejer. I måndags vid lämning var han så söt. Jag sa "Nu skall mamma gå, kom så pussas vi" Och Edvin kom och pussades och sen sprang han iväg. Fantastiskt då han inte vill släppa taget men nu verkar han kommit över det.

Almapalmaäppelpaj då. Ja, det är nog inte lätt att vara 3,5 år. Vid läggdags: Docksängen var inte på sin plats. Alma hade en Nalle i handen och ville att den skulle ligga i hennes säng längst ut mot kanten.
Jag: Den kommer ramla ner , det är bättre den ligger på insidan.
Då vill Alma lägga den i docksängen MEN
Alma: uhääääääää! Var är min docksäng?
Jag: nallen säkert inte vill ligga själv i docksängen.
Alma: Men han kan ju sova med dockan!! Fast fortfarande hysteriskt gråtandes så det nästan inte ens hördes vad hon sa.
Jag: OK. Så letar jag upp docksängen (den hade hamnat i sovrummet...).

Sen ville hon ändå att nallen skulle ligga i hennes säng...

Inga kommentarer: