lördag 9 januari 2010

Shopping Tag

Om vi hade bott i Österrike nu hade vi säkert hängt på IKEA hela dagen, eller Shopping City Sud. Handlat mina kläder på Esprit och skummat HM efter barnkläder. Och sen handlat mat på Merkur. Sen hade vi åkt hem och ätit tacos och tittat på engelsk morddeckar på BBC Prime.

Men nu bor vi i Sverige och vi har haft ett par missions idag. Bara ett avklarat och det var nya skor till pojkarna. Jag funderar på om de är utomhus på deras dagis nu när det är så här kallt, iaf så har de skor som klarar det nu. Vad har ni på era barn i den här kylan? Räcker det om de har sina inomhuskläder (tröja och mysbyxor) ev fleeceställ samt overall på sig? Vantar och mössa såklart? Jag är gördålig på att klä mig efter väder och således är jag gördålig att klä mina barn efter väder...

Apoteket klarade vi av också. Och en sväng på Ica Maxi. Här köpte vi även skorna, så vi kunde stannat där hela dagen då...

Var ligger Skopunkten på Backaplan? Jag avskyr Backaplan. Vem har kommit på det stället?? Allt ligger utspritt och man vet inte var sakerna finns, och skall man göra flera ärenden måste man oftast plocka in alla i bilen 3 gånger eller nåt. Bläää. Vi var på Frölunda Torg också. Ett annat ställe som inte är en favorit, men det kan bli bättre nu är de bygger om...

Oh well. Imorrn är en ny dag, undrar vad den kommer ge oss...

2 kommentarer:

Karin sa...

Påklädningen räcker säkert! Jag har långkalsonger, mjukiskläder, en fleecejacka, overall och vantar o mössor och de fryser absolut inte. Tycker skor är svårt, men de verkar hålla värmen helt ok de de har nu iaf. Längtar till vår och gympadojor! /Karin

Anonym sa...

I fool be familiar with a few of the articles on your website at this very moment, and I definitely like your fashionableness of blogging. I added it to my favorites net stage file and will be checking promote soon. Cheer check out my put as highly and vindicate me conscious what you think. Thanks.