tisdag 12 januari 2010

Två dagar

på jobbet och man är helt utsliten. Somnar nästan sittandes.

Idag har jag iaf varit duktig och varit och simmat. 1 km. Det känns i axlarna. Senaste gången jag var där var när jag var gravid med Alma. Då kändes det så konstigt att simma, med henne i magen. Som hon skulle ramla ut när man simmade med benen. Jag funderade jättemycket på om hon hörde nåt i magen, när man var i vattnet om hon blev rädd.

Det var 4 år sedan.

Min plan för våren är följande: Jag måste börja röra på mig och äta bättre. Mer nyttigheter och mindre onyttigheter. En gång i veckan skall jag träna på Sportlife. En gång i veckan skall jag simma. Alltså två träningstillfällen. Minst. Kanske är det för mycket för en sån som jag men jag måste satsa. Vi får se om det funkar med familjelivet.

Nu skall jag strunta i att vika tvätt och gå och lägga mig.

Jo, förresten! Anton och Edvin har kissat på pottan. Edvin häromdagen och Anton idag. Spännande, nu måste jag sätta dem där oftare utan blöja. Alma gjorde nåt "skoj" häromdagen. Hon skulle kissa och båda pojkarna följer med in på toa. Efter en stund kollar jag vad som händer. Då har hon dragit ner deras byxor och blöja så att de också kan kissa. Hon på toaletten, de på varsin potta. Dock blev de förvirrade och undrade varför deras byxor hängde vid anklarna och förhindrade dem från att gå ordentligt.

Inga kommentarer: