onsdag 20 januari 2010

Teknik

Baaahhhh. Jag har ändrat utseendet på min blogg, men jag är inte nöjd. Jag har en vision men det finns ingen mall som passar. Funderar nu på om jag skall göra en egen mall eller se om man kan justera mallen lite... Fast då måste jag har tid till det och ork, och det har jag inte just nu...

De flesta av mina kompisar har en hobby. Som de upprätthåller även efter barn, fast kanske i mindre skala. Funderade på om jag har några hobbies. Jag har fortfarande inte kommit på en enda. Jag delade upp mitt liv i 4 delar:

Med barn
Utan barn men med sambo
Singel
Innan man blev vuxen

Visst finns ju olika intressen som har varierat under perioderna men inget som stannat kvar eller varit en passion.

Böcker, träning, golf, kompisar, resa är några av de intressen jag haft eller kanske har men inte har utrymme för just nu. Men de är ju inga hobbies. Hobbies är ju typ sy, samla på saker, scrappa, intressen för nåt specifikt som klä om möbler, trädgård. Eller om man råtränar nåt som att springa och föra statistik över sina tider. Osv.

Hobbyn är ju en del av ens identitet. Vem är jag då utan hobby?

2 kommentarer:

Unknown sa...

Vi är tjejer, vi har inga hobbies - så brukar David säga :) Skämt åsido, liten poäng har han....för många tjejer som jag känner iallafall, inklusive mig själv.

Jag har inte heller några hobbies. Mitt allra största intresse är ju att träffa människor som jag tycker om, kan det klassas som en hobby?

Förr gillade du att hänga på Kicks och kolla in ögonskuggor och nagellack, det kanske är en hobby?!

Mazarinen sa...

Jag har inte heller nån hobby. Ska man ha tid för det?
Innan barn fanns ju hund - är det en hobby? och lite golf - ja, det är nog en hobby. Men nu, nu räcker ju knappt tiden till att sova ju...