torsdag 14 januari 2010

Fyrverkeri

Precis när jag lämnade jobbet idag vid 16.30 var det ett fyrverkeri på Ullevi. Längs hela vägen mot centralen så stannar människor upp och tittar på fyrverkerierna. Det boomar mellan husen och sakta sänker sig röken, det luktar smällare. Människorna ler. Ja, alla människor står och ler mot fyrverkerierna. Intressant. Jag tror de blev lite gladare och det gjorde säkert mångas dag.

Jag skyndade vidare mot bussen, och det som får mig att le...

Väl hemma så var det mörkt och inte ett barn syntes till. De var med mormorn och morfarn hos Ninni och klippte sig. Alla 3. Alma blev lite korthårigare men vi skall spara ut luggen nu, om vi orkar, så hela håret skall bli lika långt. Anton stod för den största förändringen. Allt bebishår borta :-( Var är min bebis? Edvin finade lite på luggen.

Bilder får jag ta en annan dag för de var så trötta att de nästan ramlade ihop i en hög. Hysteriska anfall och bråk om varenda liten sak. Alla 3 somnade på en sekund.

Denna mamman skall också lägga sig snart. Missade precis upplösningen på CSI för jag råkade slummra till...

2 kommentarer:

Linda sa...

bilder på nya frissorna?

Unknown sa...

Flera kommentarer på samma vecka - I like! Kul att Alma pushar för potträning med småbröderna, hi hi