måndag 1 februari 2010

Familjen Annorlunda

Varje gång jag ser på Familjen Annorlunda imponeras jag av föräldrarnas lugn. Idag var det en familj med 9 barn som åt pizza i ett köpcenter. God, jag har inte ens lust att ta med mig 3 barn...

Jag pratar om mitt kaos, men den där 9 barns familjen i en 4:a, tre trappor upp eller nåt. Där kanske det verkligen ÄR kaos? Men nä, de renoverar och målar om rum med alla barnen närvarande och kletandes i färg. Inga upprörda föräldrar eller nåt alls. En annan gång bakade de tårta, mamman och 6 barn. Nä, det gör inte jag och mina 3 barn.

Det kanske är så att efter x antal barn så blir man lite mer cool och orkar inte tjata om allt eller bry sig om i-landssaker utan huvudsaken är bara att alla är hela, rena och mår bra? Det är iofs huvudsaken hos oss också men vi vill ju alltid ha det där extra som att barnen uppför sig i affärer och inte klättrar på inredningen, eller sitta fint och äta när vi äter ute, eller inte kladdar ner hela köket om vi skall baka tårta.

Trots allt tror jag att vi lyckats bra med våra 3, de är rätt härliga och kan faktiskt sköta sig även om vi mest lever ett hektiskt liv. Fullt med buller, bång och ett ständigt närvarande vardagskaos.

Inga kommentarer: