onsdag 3 februari 2010

I frysen?

Ja,man kan ju undra om man bor i frysen eller nåt? Jag fryser iaf och är trött. Helst skulle man kanske ta ett varmt bad med bubblor och mysbelysning (jag fick ju faktiskt dimmer i badrummet enbart för detta eventuella tillfälle). Men min hud vill inte bada, den är torr och vill smörjas in. Och själv vill jag nog bara krypa ner under täcket och stanna där tills våren kommer.

Om vintern skall fortsätta behöver jag nog skaffa mig ett par jättebra varma, vattentäta skor. Eller jag behöver nog skor i vilket fall som helst men om vi utgår från vintern så. Och varma utebyxor. Kanske som ett set med tillhörande jacka? Det behövs iaf.

Men jag har ju köpstopp! Av olika anledningar. Den främsta är att det är vinter ute och allt nytt vårigt som är i affärerna passar inte nu. Så jag hoppas det kommer finnas fina våriga grejer kvar om en månad eller så också. Nummer 2 är att jag håller ju på med en mat/träningsgrej och om den skulle ge resultat så vill jag ju ha kläder efter det...

Jag tänkte att barnen har så mycket kläder nu och att de inte behöver några nya. Och vips så blev typ 7 av Almas 10 tajts för korta eller håliga på knäna. Alla strumpor verkar vara för små och lika så tröjor... Pojkarna blev vips för stora för storlek 86 och då försvann visst hälften av garderoben...

Trots detta har jag bestämt att mitt köpstopp skall gälla. Iaf nån vecka till :-) Barnen klarar sig, jag klarar mig och vi (läs mamman) mår säkert bättre om vi slipper beslutsångesta oss genom div nyinköp av kläder...

Inga kommentarer: