söndag 7 februari 2010

Snöpromenad

Vi drog barnen i pulkor. Vi har bara två, måste införskaffa en till... Anton somnades sittandes. Edvin vägrade åka. Alma ville bara åka.

Alma: Nu skall jag sjunga på engelska. Mamman och pappan lyssnar intressant.
Alma: Bay bay whita lääm ... (Bä, bä vita lamm, fast på svengelska)
Mamman och pappan asflabbar. Det var roligt.

Igår såg vi på Melodifestvalen. Jag fick ingen favorit. Riktigt dåligt tycker jag.
Dolph va rätt kul förstås. Och twittrande Annika Lantz och Ebba von Sydow. Det var höjdpunkterna. Sedan somnade jag. Och sov och sov tills jag gick och lade mig kl 23.

I förrgår var en jätteskum film på tv, om två magiker. Jag såg inte hela för jag tyckte den ena var så elak och så var det en stackars flicka med i bilden. K berättade dagen efter om hur den spårade ut. Den ena magikern var jätteduktig på att försvinna. Men han hade tydligen en maskin som skapade kopior av honom själv, så i varje föreställning försvann han genom en kopia som han sedan dödade. SKumt. Den andra magikern hade en tvillingbror, så de trickade ihop och på så sätt försvann de och dök upp på olika ställen. Skumt. Iaf så såg dödade den ena magikern den andra, och blev sen hängd för mordet. Men det var ju bara en kopia som blev dödad och brorsan levde ju fortfarande. Ja, ni fattar...

Inga kommentarer: