torsdag 11 februari 2010

Telefonsamtal

Dvs andras telefonsamtal... Hur orkar man åka tåg/buss när man alltid hamnar brevid nån som precis just då måste ringa och berätta sitt livs historia för nån annan???

Tåget från Stockholm var en timma försenat. Elfel så SJ fick köra på enkelspår... Dvs att man fick vänta tills andra tåg kört förbi. Alla är trötta och sega. Tjejen mittemot är uttråkad och ringer en kompis. I över en timmes tid!!! På tåget. Inför alla. Det pratas om nån kompis som hon numera är ovän med som beter sig dumt. Efteråt säger hennes kompisar på tåget något i stil med att hon är en maratonpratare, och tjejen bara Jag vet! Jag önskade hela tiden att det skulle brytas men det fortsatte bara! Hmmm, man kan ju säga Hej då också...

På tåget upp var det en äldre man som tvunget skulle ringa alla sina samtal precis just under tågresan.

På bussen hem var det en ung kille som pratade i 30 min, på engelska med en kompis om allt möjligt.

Nä, jag måste fixa låtar på min mp3 eller nåt så jag kan lyssna på nåt annat.

Inga kommentarer: