onsdag 24 februari 2010

Halva veckan gått

Jag räknar dagarna till helgen då man får frid. Det är lite så faktiskt. Man behöver inte stressa iväg på allt, utan bara ta det lugnt.

Jag har haft en bättre jobbvecka denna veckan. Men jag når inte fram, bara halvvägs. Stora förväntningar men inga krav kan uppfyllas. Tufft.

Jag har fått ont i halsen. Ajajaj. Är det slut på det friska nu då? Jag vill inte, orkar inte och hinner inte...

Många kompisar har fått ha hemma sina barn pga snö på tak på deras skolor och dagis. Vad är det för något egentligen? Varför kan de inte tabort snön då? Borde ju ta max nån timme?
Varför skottar de inte nu innan nästa snö kommer? Det är ju så moddigt i vissa korsningar, kan man inte bara tabort detta då? Vad gör alla skottare nu? Finns det inte tillräckligt eller vad är det som pågår? Varför är vi inte rustade för snö??

Det där sista är lite roligt sagt av nån som inte ens har ett par termobyxor...

Alla barnen sover och pappan är på jobbet. Nu skall jag ta mig en kopp te. Sen skall jag nog lägga mig tidigt. Något barn har strulat varje natt denna veckan. Så jobbigt. Hoppas de sover ordentligt inatt :-)

Inga kommentarer: