måndag 8 februari 2010

Sjuk mamma

Idag är det mamman som varit sjuk. Migrän. Hur botar man detta egentligen?

Det började redan igår kväll. En bultande värk bakom vänstra ögat. Tröttsamt. Kl 3 vaknar Anton pigg och glad. Redan då känner jag att värken är kvar. Kl 5 vaknar Edvin. Då somnar Anton. Edvin hoppar på mig och pappan och tjoar och tjimmar. Detta hjälper inte mammans migrän mycket...

Så jag stannade hemma idag. Efter puttat ut alla till dagis och jobb sov jag en stund till. Vaknade vid 10. Börjar känna av hur pannan känns. Små babysteps får man ta så man inte förhastar sig efter anfallet.

Iaf jag orkade se stundtals på mitt-på-dagen-tv. Ett orogram om en tjej som skulle flytta hemmifrån. Hon hade inte tvättat ens en gång i sitt liv innan. Hon tjänade 19000 i månaden och lade allt på nöjen, kläder etc. Hon fick en liten chock av att flytta hemmifrån.
Sen såg jag på programmet om 6-lingarna. Där var det hektiskt värre då mamman var bortrest.

Imorrn skall jag åka bort över natten. Då kommer det nog vara tillräckligt hektiskt för pappan med 3 barn.

Nu måste jag vårde mitt huvud igen. Med en huvudvärkstablett och en skön natts sömn.

Inga kommentarer: