torsdag 18 februari 2010

Mera snö

Inom de närmaste dagarna skall det komma ca en halvmeter snö...

Behöver man kommentera det? Jag tror vi alla tycker samma sak.

Ibland kan mina barn vara riktigt söta.

Edvin har två snuttefiltar. Alma har två snuttefiltar. Anton har ingen.
Anton försöker sno en från Edvin som blir urledsen och bara stortjuter.
Alma ger Anton en av sina snuttefiltar och ger tillbaka den Anton tagit till Edvin. Lugnet sänker sig.
Alma säger: Anton kan få låna en av mina snuttisar. Men han får inte snora i den. Då får du tvätta den mamma.
Sen tittar hon på en som hon är världens mest förståndigaste unge och att allt hon sagt bara är så bra...

Idag har Alma och Anton fått svinsprutan nr 2. Ni vet väl att barn bara får en halvdos åt gången därför skall de ta den två gånger så att de får ett fullt skydd. Javisst, svinisen verkar ha minskat men om man ändå har tagit dos ett får man ju också ta dos två, annars vad var vitsen?

Kollar just nu ut på grannen. Han har en SNÖSLUNGA! Med sladd. Spännande. Fast det är väl jag som skrattar sist eftersom jag får skotta för hand...

Inga kommentarer: