fredag 26 februari 2010

Hemmajobb

Pojkarna sover middag och jag gör nyttiga saker som tex anmäla föräldrapenning i tid, betala räkningar och sånt.

Tillsammans städade vi badrummet på övervåningen. Jag skrubbade badkaret med klorin. Har härligt klordoftande händer nu. Pojkarna drog ut alla handdukar ur badrumskåpet. Vi har inte riktigt samma syn på städning...

Annars flyter det på bra. Solen tittade fram och genast blev man påmind av alla dammtussar och hack i parketten som bara syns så bra när solen ligger på. Det rasar snö från taket i stora brak som att hela huset håller på att rasa. Jag njuter av att se snön töa... :-)

Vår, vår snart är du här. Oh, vi kommer älskar dig forever!

Fast ni vet ju att så snart våren kommit då kommer vi längta efter sommaren!

Vi provade vårjackor förrut också. Jag tror vi hoppar överstrl 92. Alma gjorde också det. Alma har nästan inga kläder alls i 92. Vad jag menar är att jackorna i strl 86 passar fortfarande och blir nog bra att köpa nästa i strl 98 när 86an inte funkar längre...

Undrar om Almas jacka också passar eller om hon behöver en ny. Hon har iaf växt in i strl 110 så nu är den längden på byxorna bra. Edvin hade visst på sig Almas byxor i strl 104 häromdagen och han verkar inte ha protesterat... Och påklädaren hade inte heller märkt nåt (vilket var pappan..)

Funderar på om jag skall sortera smutstvätten så att den stora tvätthelgen kan börja...

Inga kommentarer: