onsdag 31 december 2008

GOTT NYTT ÅR!

Årets sista dag. För oss är det egentligen som vilken dag som helst. Alla rutiner skall ju följas och barn skall aktiveras. Ikväll skall vi äta gott och bara ta det lugnt. Det är väl bäst så men en del av mig är lite ledsen att vi inte skall umgås med någon. Jag gillar att umgås med andra. Det blir ju inte så festlig liksom att bara vara familjen. Och jag gillar det festliga.

Det är samma sak vid alla större festliga högtider (nyår, midsommar etc). Jag accepterar situationen varje gång men jag kan ändå inte låta bli att vara lite ledsen. Det blir ju bra ändå och vi umågs iaf med varandra och har rätt kul och äter gott och så.

Är det någon annan som känner likadant och saknar festkompisar så kanske vi kan slå våra påsar ihop tills nästa fest. Det är bara att höra av sig!

Jag menade inte att bli deppig, men jag känner så här.

Jag önskar er alla ett riktigt Gott Nytt År!

1 kommentar:

Lindas trädgårdsblogg sa...

Midsommar är en sån helg för oss de år när vi inte åker upp till släkten. Vad gör man liksom? Det blir avslaget och inte alls som det "ska". Kram på er.