fredag 19 december 2008

Overallen

På den första lindexen (frölunda torg) fanns inte overallen i samma storlek, därför tyckte de att jag kunde gå till en skomakare. Tror jag iaf, annars hade de nog bytt den. I den andra (på amhult) fanns den, so lucky me eller nåt :-)

På senaste tid har två saker gått sönder (eller varit från början). En tröja från Kappahl, hål i ärmen. Ett par byxor från lindex, hål i sömmen. Skall man behöva kontrollera allt i detalj innan man lämnar affären? Det kommer ju ta evigheter evigheter eller nåt eftersom jag alltid handlar så mycket!!

Trist. Får se om jag hittar kvittot och om jag orkar reklarmera. Det är ju inga stora pengar men man vill ju ändå att det skall gå att använda och vara hela.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, det gäller att syna allt innan man lämnar affären eller så får man ta fram nål och tråd själv! Då sparar man åtminstone bensinpengar fram & tillbaka till affären! ;)

Anonym sa...

Mmm...jag brukar kolla kläder till mig hyfsat, men inte dem till Ludvig. Har fått ett par saker som visat sig vara hål i. Tråkigt men sannt. Från och med nu ska jag kolla alla barnkläder lika noga som de jag köper till mig.