söndag 14 december 2008

Lugn och fin

Idag har vi varit på Frölunda Torg. Jag gillar verkligen inte det stället. Men så ville jag kolla på Guppi om de hade några overaller och det ligger ju där. Jag ville också reklamera Almas overall från Lindex för en knapp knäpper inte. Det gick sådär, de hade inga i hennes storlek. Och den är ju använd, så då brukar man tydligen ta overallen till en skomakare så kan han/hon byta knappen och sen tar man med sig kvittot till Lindex så betalar de. Det är ju bra, men så mycket MERA jobb! Speciellt om man har tre barn och 0 möjligheter att ta sig till en skomakare, eller ens vet var en skomakare finns...

Så den billiga overallen blev ett nedköp.

Alma träffade iaf tomten. Hon önskade sig en rosa sparkcykel. Och hjälm. Hon är duktig den flickan.

Vi har sålt lite babyprylar i helgen också. Kvar finns en bumbostol och två babygym. Någon som är intresserad?

Funderar lite på julklappar. Som vanligt har jag 0 framförhållning så nu behöver jag väl tips. Går bra att tipsa om lite allt möjligt i kommentarsboken. Fast jag skall åka till Ullared på torsdag och då hoppas jag klara av en hel del, iaf till barnen. Kay kommer vara ledig dagarna innan jul så då har man ju en backup ifall det skulle krisa sig totalt.

Edvin fick ytterligare en kallelse till barnmedicin. Tydligen skall de hålla koll på huvudet nu. Då har man fått EN läkare och det är ju bra. Då följer denna läkaren upp så slipper man dra samma story om och om igen. Dit skall vi i januari.

Nu skall jag lyssna lite på julmusik. Jag och pojkarna skall dansa och sjunga lite. Pappan och Alma är och tvättar bilen.

TjippTjopp!

Inga kommentarer: