onsdag 17 december 2008

Tankspridd

För ett tag sen var det en intervju med en tvillingmamma i en föräldratidning (kommer inte ihåg vilken det var). Den här mamman hade två barn sedan innan och fick sen tvillingar, en flicka och en pojke. Hela intervjun gick ut på hur lätt hon hade det och det var inte alls jobbigt med tvillingar MEN hon hade inte klarat det om inte henne man kom hem senast 16.30 varje dag. Nä, för det är ju mitt i den jobbigaste perioden så det är ju ren lyx att vara två vid den tiden. Inte konstigt att det gick som en dans annars då. Jätteduktiga tvillingmamman där alltså. Helammade gjorde hon säkert också, och all barnmat från scratch. Pappa Kay (som Almis kallar honom) kommer iaf oftast hem innan 18 och det är skönt nog det.

I annan intervju med en känd programledare som blivit mamma sa hon att hon varje morgon gick upp och gjorde sig i ordning (klä på sig, sminka sig etc) även om hon inte hade något planerat den dagen. Mmm, jag duschar iaf varje dag men sen stannar jag nog i mina mysbyxor och smink Vad är det för något?

Om man dock skulle få för sig att sminka sig nångång är det viktigaste att komma ihåg att göra klart det. Tar man mascara på ett öga så måste man ta på det andra också innan man lämnar rummet, trots dvs hysteriska skrik. För annars glömmer man bort och kommer ihåg det när man sitter i bilen...

Har varit lite tankspridd idag. Det började redan imorse när jag skulle lämna Alma på dagis, körde förbi infarten. Hallå? Vart är vi på väg?

Var på Lindex igen med overallen och jag fick byta till en ny, så nu slipper jag gå till en skomakare och Alma slipper vara utan overall. Jättebra. Jag gillar verkligen Lindex på Amhult, de är jättetrevliga och alltid hjälpsamma.

3 kommentarer:

Lindas trädgårdsblogg sa...

Jag blir också väldigt provocerad av såna reportage! Ändå går jag själv omkring och säger att allt varit lättare än jag trott. Men mina barn har ju (pepparpeppar) inte krånglat så mycket som jag hör andras kan göra. Och sen skalar jag bort en massa måsten, jag menar, orkar jag inte gå ut så gör jag det inte om jag inte måste. Och smink, vad är det? Och om tvätten ligger ovikt en vecka, so? Och jag tror det är stor skillnad om tvillingarna är första barn än om man har syskon att ta hänsyn till. Jag tror att det hade varit svårt att få ihop allt om det var fler att ta hänsyn till.

Skönt att det gick bra att byta overallen. Man blir så less över att lägga en massa tid på sånt.

Anonym sa...

Kan hända att tvillingmamman ville avliva myten eller den förutfattade meningen att det skulle vara SÅ jobbigt med tvillingar! Om hon hade två barn sen innan så kan jag tänka mig att hon redan hade rutin på saker och ting! Men det är klart, hade hon hjälp av sin man så...! *blink*
När folk på stan frågar mig: ÄR DET INTE JOBBIGT MED TVÅ???, så brukar jag svara dem att jag inte har något annat att jämföra med. Så jag tycker inte det är jobbigt. Fast visst är det jobbigt ibland...te x när man ska iväg och båda bajsat och man får ta av och sätta på alla kläder igen eller när man ska natta barnen själv och barnen absolut inte vill somna och man själv är helt utmattad. Men det vill ju inte jag stå och prata med helt okända på stan om!

Men jag håller med Linda V om att även mina barn inte krånglat så mycket som man hör vissa andras gör. Å, det är samma här. Jag försöker ignorera alla måsten. Man måste ju inte hinna allt varje dag. Det får ta den tid det tar!

Hur kom det sig att de ändrade sig ang. overallen? Eller gick du till en annan affär där de var mer tillmötesgående! Skönt iaf att du fick en ny! :)

Evelina sa...

Ha ha, just detta med mascaran gjorde jag i morse.
Sminkade mig med lite ögonskugga och underlagskräm...på med brillorna och strosade runt så till jag kollar mig i spegeln och tycker att "här saknas det ngt?"
Jo, mascaran.
Blir lätt att man sminkar sig i 180, så får det bli som det blir liksom.
Obs! Jag sminkar mig inte med detta i vanliga fall.
Kram på dig!