tisdag 2 december 2008

Dagis

Idag lämnade pappan på dagis. Va skönt det var! Att slippa dra på alla barnen kläder, in i bilstolarna, åka till dagis, in i vagnen, in och lämna, in i bilstolarna, åka hem, in och ta av alla kläder. Hoppas det kan funka för pappan att göra detta fler gånger.

Nu sover pojkarna fint hemma istället för att somna i bilen 2 gånger. Tom Edvin har nog sovit en timme. Wow liksom.

Dagis ja. Några av mina mammakompisar har lite problem på sina dagis. Jag skall inte gå in på detaljer men jag tycker att sättet som de behandlar föräldrarna på och deras åsikter är inte OK. Man måste ju som förälder ha en del att säga till om och personalen får lyssna och tillsammans får man komma överrens om hur det skall fungera. Man vill ju sitt barns bästa och som förälder känner man väl sitt barn bäst? Jag hoppas iaf att det löser sig för mina vänner och att de snart kan känna sig trygg med dagisen igen. Det är ju grundläggande för att man vill ha sitt barn där.

Alma kommer ju få byta dagis. Det känns jobbigt. Man vet ju vad man har och inte vad man får. Men vi måste ha ett dagis närmare för det funkar dåligt med ett dagis utan gångavstånd.

Inga kommentarer: