torsdag 4 december 2008

Klädproblem

Idag skall jag på "julfest" med mitt jobb. Ojojoj. Jag har inte jobbat på 2,5 år, känner mig lite utanför och som om man inte känner någon längre.

Ett problem som uppstått är ju då klädfrågan. Min garderob har typ stått stilla i 2,5 år (+graviditet 9 månader). Sen har man ju inte heller samma storlek heller så även om man hade haft något så hade det väl inte passat. Har ingen aning om vad jag skall ha på mig alltså, får väl se vad som kan skrapas fram vid tillfälle. Det gör inte saken bättre att kläderna ligger i ouppackade lådor eller hänger i tre olika garderober. Det blir nog första bästa metoden, om det passar så funkar det.

Trist men sant. Kanske får jag utveckla min garderob sen när jag börjar jobba igen. Mest har jag sunkiga mysbyxor och nån top som oftast är nersnorad, nerkräkt eller nåt annat mysigt på.

Mamma och Malin kommer hit idag. De skall passa barnen innan pappan kommer hem. Och baka pepparkakor med Alma. Skojigt.

Igår när jag hämtade Alma på dagis så tittade jag in genom fönstret på dörren till rummet de var i för att kolla lite. När hon såg mig sprang hon fram till dörren och ropade "Almisens älskling"! Det var jag som var hennes älskling. Hon är för söt min lilla älskling. Idag skall jag på utvecklingssamtal på dagis. Spännande. Då får man veta vad man har för en unge egentligen...

1 kommentar:

Lindas trädgårdsblogg sa...

Jag har också klädproblem! Ska börja jobba en dag i veckan. Ska ge mig ut i mellandagsrean och ekipera tänkte jag.