måndag 29 december 2008

Möbler

Idag hade vi ju barnvakt och då har vi passat på att besöka typ alla möbelaffärer i stan. Mycket spännande. Fast vi har nog hittat en soffa vi vill ha. Inte som jag hade föreställt mig den, inte en L soffa utan en soffa med en divan. Spännande va? Och sen kanske vi vill ha den i skinn! Va? Skinnsoffa? Jag har aldrig velat ha en skinnsoffa men nu ser jag fördelar med det (lätt att torka av etc), så det kanske är VÅR soffa då? Vi får se.

Vi avrundade med Ikea såklart. Köpte bokhyllor och byrå till barnens rum. Sen får det nog inte plats med mer möbler där. Hur skall pojkarna få plats med varsin säng sen? Ångestframkallande.

Vi behöver fortfarande mattor och lampor till olika rum. Svårt. Dyrt. Gardiner, tavlor etc. Mycket sånt kvar. Man hinner ju inte ens tänka.

Förresten, jag hittade jättefina påslakan med sjörövare på till pojkarna i Ullared. Bra pris också. Passar finfint i deras rum. Alma fick Hello Kitty. Lyckan är gjord. Och hon har faktiskt börjat sova lite bättre (utan att komma till oss innan 5 iaf). Precis som det beror på lakanen *haha* Fast inte inatt, då drömde hon om lejon och ville vara hos mamma.

2 kommentarer:

Karin sa...

Tänk vad många vrår som ska fyllas i ett hus! Kul o dyrt som du skriver. Bävar för när vi klär bort julen, det är ju den som gjort det så mysigt hos oss!!

Oj vad Alma kan prata! Hos adam är det mest 3ordsmeningar ännu även om han babblar på en hel del hela tiden. Dora....huja, mitt hatobjekt. "Vi gjorde det, ´vi gjorde det, vi gjorde det YEEEH!" sätter sig lätt på skallen!

GOTT NYTT ÅR! Kram Karin

Evelina sa...

Skinnsoffan är nog en av vår favoritmöbel, ur kidsens synvinkel vill säga.
Vår är 4 år, men den ser ny ut, då har vi en hund också.
Vi köpte vår säng på Ikea för 1 år sedan, en hög variant, den däremot ser nu ut att ha gått genom kriget, efter att hunden legat mot den och så.
Svårare att göra rent tyg liksom.
Hoppas ni hittar någon fin ni gillar!
Kram