onsdag 3 december 2008

9 månader

Idag är pojkarna 9 månader. Tiden går så fort. Jag fattar inte vad som händer, man bara går här och lunkar och nu är det redan nio månader sen de kom till oss, de små sötisarna.

Edvin hade bara gått upp 30 gram på en månad. Det är inte bra. Men så spottar han ju ut all mat också. Och har varit mycket sjuk, ja nästan konstant så det kanske inte är så konstigt.

Edvin
vikt: 9895 g
längd: 73 cm
huvud: 48

Anton
vikt: 9510 g
längd: 72 cm
huvud: 46,5 cm

Annars har dagen varit helgalen. Fram och tillbaka, in och ut ur bilen x antal gånger. På Lindex träffade jag en annan tvillingmamma (det vimlar av tvillingar här). Hon hade tvillingar som var 2 år och en lillebror som var 4 månader, typ tvärtom som vi har. De hade en phil & teds vagn med extrasäte så alla barnen fick plats i vagnen. Käckt! Den såg jättefin ut.

Och på Maxi träffade jag en som var gravid med tvillingar och som också hade en liten hemma. Jag tänker på dem och på oss. Alltså man klarar det, man anpassar sig. Det är grymt jobbigt stundtals, men det finns ju många roliga och bra stunder också. Och sen har man ju 3 små sötisar som är ens allt på jorden. Och de är ju 3 små olika personer. Jag skulle inte vilja byta bort nån av dem någonsin.

Puss på er!

1 kommentar:

Evelina sa...

Fler som ska köra lite "fatcamp" då?
Mina hade nu bara gått upp 10 resp.20 gr på en månad.
Men aktiva barn bränner ju!
Kram på dig!
/2wins