måndag 22 december 2008

Bättre igen

Idag känner vi oss bättre igen. Trots att jag fick en allergichock mitt i natten. Skumt, jag gick och lade mig vid 23.30. Anton hade ett hysteriskt anfall, Alma som sov i vår säng vaknade och ville gå upp. Själv mådde jag lagom illa, och Kay var trött som en gnu. Vi fick ordning på allt. Då började klia vid nacken, håret och halsen och ryggen. Det tog kanske 15 minuter och sen var hela min kropp full av nässelutslag, inte lika många och stora som i somras men tillräckligt. Jag fick ta mig en betapredshot och sov på soffan en stund. Skumt. På morgonen var det bra igen, utan ena ögonlocket som var lite svullet.

Denna gången berodde det inte på något jag ätit, eftersom jag typ bara åt rostad bröd 3 skivor eller nåt igår. Så det måste vara något utifrån. Undra om det var hela situationen med skrik, sömbrist, illamående? Hur skall man kunna förebygga sådana här attacker i framtiden när man inte vet vad man skall undvika??

Edvin somnade 16.30 och sov till kl 4, sen fick han sin välling och sov till 7. Konstig pojke men snäll och tyst.

För att bryta mönstret och försöka roa barnen lite åkte vi in till stan för diverse ärenden. Kul att komma ut lite. Vi gick på liseberg också. Alma älskar det. Hon lämnade sin önskelista till tomten. Ett brev där hon klistrat in bilder på vad hon önskar sig. Den var fin sa han och lade den på ett speciellt ställe. Hon hälsade också på sina kaninfavoriter och åkte karusell. Pojkarna var snälla i sin vagn och bara var tysta. Alla barnen somnade skönt när vi kom hem.

Anne på Grönkulla. Det var på tv idag, en ny typ efterföljetong. Jag älskar Anne på Grönkulla. Jag har läst ALLA böcker (det finns en följetong när hon växer upp, gifter sig, får barn etc). Den här tv-serien var inte som böckerna, den har nog inget med det att göra. Jag blev lite besviken. Kanke blir det bättre i nästa avsnitt. Och så är det ju inte samma skådisar heller, det gör ju en hel del... Fast jag undrar varför tv4 har valt att lägga den serie kl 21 på en måndagkväll. Hur många vill egentligen titta på detta? Jag måste erkänna att jag var tvungen att zappa till cityakuten och csi lite då och då för att få lite action.

En annan sak: Är det bara för mig Facebook inte fungerar? Börjar ju snart undra om jag blivit utkastad eller nåt? Detta kan ni väl svara på i kommentaren, så att jag vet?

Vilket långt inlägg! Hoppas ni orkade med allt mitt dravvel idag. Nu är det nog dags för sängen...

Kramkram!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Skumt med allergichock bara sådär! Skönt att det lugnade ner sig framåt morgonen!

Låter som en toppendag med Lisebergsbesök och allt!

Facebook funkar för mig! Har inga problem att logga in! ;)

GOD JUL önskar vi er!
kram Vikkan, Elias och Johanna

Anonym sa...

Facebook funkar för oss,men mamma kommer inte in: error error

Hoppas ni alla kryar på er och får en riktigt härlig jul
kramkram