fredag 16 januari 2009

Onödigt babbel

Oftast har man en massa idéer och kommer på en massa saker man vill berätta för er och blogga om, men sen när man väl sitter här så är det bara tomt.

När jag duschar så fastnar jag oftast i en massa konstiga tankar om allt möjligt. När jag tycker jag har duschat klart så står jag där: Men tog jag duschcreme nu? Eller, har jag tagit schampo i håret? Jättejobbigt för då måste jag ju antingen ta det som det är eller börja om igen... Och alla idéer jag kommit på glömmer jag bort så fort jag öppnat duschdörren för då måste jag koncentrera mig på att komma ihåg deo, ansiktslotion osv.

Anton, den lille rackaren måste sitta fast i sin matstol annars klättrar han ut. Igår vände jag mig bort i två sekunder och helt plötsligt hördes en duns. Då har han klättat ut stolen trots spännet och ramlat ut. På Edvin! Edvin satt på golvet under hans stol... Två illvråliga barn. Stackarna.

Två barn som klättrar i trappan. Anton stod på tredje steget idag. Skojigt. Vi har klinkers nedanför... Edvin klättrar också. Grind införskaffas snarast.

Jag är en samlare. Och jag samlar på streckkoder som sitter på barnmatsprodukterna. Både Nestlé och Semper. Nu har jag samlat ihop till de där tröjorna man kan få som premier hos Nestlé. 75 poäng vardera. Wow. Det är tröjor så får man välja ett eget tryck på. Man kan ju välja andra saker också men jag känner för de här tröjorna...

På tal om samling. Min syrra har tydligen en massa kartonger på sin vind som är mina. Oh no! Hur skall jag kunna göra mig av med dem? Jag har ju inte direkt saknat dem men man vet ju aldrig vad man hittar! Det kanske blir hjärteknipande.

En annan mamma sa nyss att man blir så känslig när man är mamma. Bölig. Jag kan inte ens läsa dödsannonserna nästan utan att börja gråta, speciellt inte om det är en ung person eller barn.

En massa onödiga osammanhängande saker idag. Kanske blir en bättre bloggdag imorrn.

Trevlig kväll!

4 kommentarer:

Linda sa...

jag gillar virrigt bloggande. kul att dela någon annans tankar liksom.

Anonym sa...

Känner så väl igen det där med att ha en massa idéer om bloggandet och när man väl sitter där så kommer man inte på någonting! Jag har börjat skriva ner mina idéer när jag kommer på dem.

På tal om duschande, för ett par dagar sedan hade jag tvålat in hela kroppen, sköljt av och sedan skulle jag schamponera in håret. Men jag hade redan glömt av att jag tvålat in kroppen så jag använde schampot som tvål! *skrattar åt min egna dumhet* Så det var bara att ta schampo en gång till....i håret denna gång! Så kan det vara när man står och tänker på annat!

Jag gillar också att läsa andras svamel! Så svamla mera! ;)

Kram Vikkan

Lindas trädgårdsblogg sa...

Jag har märkt att jag flera gånger sen jag blivit mamma glömt att sätta på mig deon. Mindre kul...

Hm, undrar om dina pojkar fick idéer om att klättra i trappen sen vi var på besök?

Och stackars Edvin, få en Anton neddimpandes på sig! Bökigt när de ska ta sig ur stolen!

Hoppas ni är friska i helgen!

Evelina sa...

Tack du satte ord på allt man känner!
Kram Evelina