tisdag 20 januari 2009

Efter en ipren

blev allt mycket bättre. Nacken blev bättre, huvudvärksstarten försvann och jag piggnade till. Inget godis har jag ätit idag heller. WOW! Fast jag tog några smörgåsrån när Anton och Edvin frossade på sina.

Eftermiddagen flöt bra. Alma var snäll. Hon sa "Mamma är glad nu, inte arg längre". Nä, du är ju snäll idag sa jag. Hon sa "Alma puttar inte på Anton och Edvin". Så hon vet vad man får och inte får göra men trotsar som tusan.

Småkrypen var dödströtta på eftermiddagen eftersom deras sömn varit sådär idag. Anton smällde tvättstugedörren på Edvin. Han fick en bula med litet hack i vid tinningen. Stackarn. Tre minuter senare halkade han och slog huvudet i skåpet i tvättstugan. En bula mitt i pannan blev det då.

Alltså mina barn verkar bara vara blåmärken och bulor. Det är helt sanslöst. Alma har säkert 20 blåmärken på benen. Såg att hon fått ett stort på sidan av magen efter gårdagens fall också. Tänk om det skulle varit vi som hade alla dessa blåmärken eller om vi skulle ramla hela tiden. Då skulle vi ju inte stå ut. Alltså barn tål mer än vad man tror, de små stackarna...

Edvin blev friskförklarad idag! Alla undersökningar visar att det inte är något fel i hans huvud eller motoriska utveckling. Han har bara stort huvud helt enkelt.

3 kommentarer:

Lindas trädgårdsblogg sa...

Åh, vilket skönt inlägg på många sätt! (utom bulorna dårå) :-)

Anonym sa...

Småkrypen...! *fnissar*

Härligt att huvudvärken gav med sig och att barnen var "snälla" idag. Bulor är något man får räkna med. E och J har massor. Ramlar och slår sig varje dag! Skulle man gå till BVC med dem skulle de säkert tro att man slår dem! *huga*

Kram Vikkan å kräksjuka busfrön

Anonym sa...

Hmmm...verkar som jag har nåt att bita i framöver, och då har jag bara en! Tycker det är tillräckligt uttröttande att gå upp varje dag mellan 4-5 efter att ha lagt mig vid 11 och dessutom varit uppe vid ca 2 och ammat. Men så räcker det med ett sånt där underbart leende från lillen så smälter man igen. De är allt bra härliga våra gnällspikar ;-)
kram på dig