måndag 12 januari 2009

Edvins kontroll

Idag har Edvin och jag varit hos läkaren. En uppföljning på hans huvud och sena motoriska utveckling. Ja, så hade läkaren skrivit i remissen...

Läkaren tyckte allt var bra med honom. Han var så duktig, höll låda och kollade läget, kröp och ålade, ställde sig upp. Visade tom sitt finfina pincettgrepp. Inte nåt fel på den motoriken inte.

Hans huvud hade inte växt så det är bra. Nu planas kurvan ut. Återbesök om 3 månader.

Dock var halsen och ena örat lite rött, fast inte en infektion ännu iaf. Men en förkylning har han. Hans andning var ok och han var inte tät i lungorna.

Däremot visade hon en prick på hans mage och sa "det där vet du väl vad det är", jag tittade på den lilla knappt tydliga pricken (som jag typ aldrig reagerat på innan). Ehh, en hudförändring? Nä, en tredje BRÖSTVÅRTA! Va?? Skumt, och vi har aldrig sett den, det är alltså bara en liten fläck, lite mörkare än resten av huden. Får se hur den utvecklar sig...

När vi kom hem fick jag höra en historia om en som hade en tredje bröstvårta vilket skulle ha varit hans tvilling (fast som aldrig blev mer än en bröstvårta som sattes fast på brorsan). Och då tänkte jag att de var TRE stycken från början men den tredje blev bara Edvins extra bröstvårta. Haha! Skönt tänkte jag! Jag hade dött om de hade varit tre... Nädå, vi hade klarat det också, för vi är superduperföräldrarna Allan!

Imorrn är det BVC. Ja, vi ränner runt alla möjliga serviceinrättningar nuförtiden...

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Cia,

Hur är det nu när ni bott in er i ert nya hus? Är ni nöjda? ^_^

Vi går i väntans tider... snart har det gått två månader sedan vi skickade in vårt bygglov.

Får man ställa en fråga?
Jag e nyfiken på groventrén/tvättstugan i Arild/Sopran. Vad valde ni att ha som vägg och golv? Vilken bänkskiva har ni? Hur ser tvätthon ut?

Tänkte maila dig men hittade ingen mailadress, ville visa planlösningen på köket som du undrade om för ett bra tag sedan...

Ha en skön dag!
/Vilda-Hilda