söndag 18 januari 2009

Helgen som var

Helgen har varit lugn. Shoppinglördag med inhandling av den, förhoppningsvis, sista bilbarnstolen och en grind till trappan. Idag har vi bara slappat.

Jag fick sålt det sista av babyprylarna på min Blocketannons idag :-) Jag fick gå ner 100 kr i pris men nu är allt borta. Skönt. Nu har jag bara en massa kläder kvar. Vad skall jag göra med dessa? Skall jag sälja, spara eller skänka? Det är ju mycket dubletter om man säger så... Några tips?

Igår var Kays bror och flickvän här på räkfrossa. Det var mycket trevligt. De fick en massa tavlor som vi inte använder och som inte passar in hos oss längre. De var glada och vi var glada. Sånt gillar jag. Jag avskyr att slänga saker men att ge bort går bra. Mer plats i förrådet! Yippie!

I lördags var vi på IKEA. En snabb fråga. Varför tar man inte av sig ytterkläderna när man äter i en restaurang? Vi åt köttbullar. Brevid oss satt en familj. ALLA, mamma, pappa och två barn hade sina ytterkläder på sig. Knäppta upp till hakan. Barnen hade även mössor på huvudet. Konstigt.

I bilen sen satt Alma och pratade högt Där är K, Där är Eskimå, Där är Alma... Rabblade om och om igen. Kom på att hon läste. Ja, de stora bokstäverna på IKEA-skylten. Hon är jätteduktig med bokstäverna. Hon hittade ett stort prydnads X. Här är X, mamma! Hon kan jättemånga och pekar ut dem här och där. Gullitjejen.

Pojkarna vet numera var lampan är, de pekar mot den. Vinka kan de också, lite sådär halvdant. Vet inte om Edvin sa titta idag eller om det bara var en lyckoträff. Anton ropar iaf på mamma ofta.

Äntligen så kommer tänderna på övervåningen. Iaf hos Edvin. Så nu kan man skylla allt gnäll på dem ett tag framöver. Skönt att ha en orsak!

Japp, das war alles! Gokväll!