lördag 10 januari 2009

Inget nytt

Det händer inte så mycket. Eller det händer saker hela tiden men jag är trött och orkar inte samla mina tankar för att blogga nåt intressant.

Idag har vi kollat på soffor igen. Fortfarande inte bestämt oss alltså. Vilka långa leveranstider det är på vissa ställen. När man väl bestämt sig vill man ju ha soffan nu, och inte om 6-8 veckor och på ett ställe var det typ 12 veckor. Då hinner man ju ändra sig 100 gånger eller nåt. Det är iofs ingen panik med ny soffa heller, bara kul att få lite ordning.

Julen håller på att dansas ut. Vad mörkt det blir. Vi behöver lampor! Mysiga lampor som skall skapa lite mysljus. Men så har vi ju barnen som vill riva ner allt vi tex ställer på fönsterbrädena... Boring.

Jag funderar på om jag skall ta mig till en tygaffär och kolla gardintyg. Eller skall jag återanvända mina gamla? Alltså sy om dem? Brukar man göra så? Vad gör man annars med gamla gardiner sydda med helt andra mått?

Jag får fundera lite på det där helt enkelt...

2 kommentarer:

Evelina sa...

Många val blir det;-)
Visst saknar man lampor när man nu plockar bort stakarna och stjärnorna!
Vi är också på jakt efter ljus, innan vi bestämt oss, har säkert våren redan hunnit hit..
/ Evelina

Anonym sa...

Bloggtorka känner jag igen! ;)

Hörde på ett radioprogram på P4 idag om att vi borde återvinna mer än vi gör. Inte bara köpa nytt hela tiden! Visst är det vettigt i sådana här tider med ekonomisk kris och sopberg stora som Mount Everest (tja, kanske lite i överkant men ändå)!

Jag tycker nog du kan sy om vissa av dina gamla gardiner om du tycker att tyget passar in även där ni bor nu! Då sparar du in pengar också! Ska nog ta efter den idén själv!

Kram Vikkan