fredag 31 december 2010

Sista dagen på året

Så kom den. Den sista dagen på 2010. Tiden går fort. Hösten har försvunnit i rasande fart i någon form av hjul med att försöka hantera jobb och barn samtidigt. Oftast går inget som man tänkt sig men blir bra till slut ändå.

Året som gått har varit intensivt. Utvecklingen är på topp här hemma. Bebisarna växer och blir barn. Barn som kan uttrycka sig, barn med tankar, barn med idéer.

Vad hände 2010 då?
Anton och Edvin fyllde 2 år. De pratar, Hoppar mer än de går. De har slutat med välling och napp.
Alma fyllde 4 år. Hon kan alla bokstäverna små som stora. Hon kan alla månaderna och veckodagarna. Hon kan texter till sånger.
Mamman och pappan fick båda nya tjänster på sina jobb. Alla barnen kom in på samma dagis.
Vi har bara varit i Danmark på semester. Mamman och pappan har också varit en snabbis i Tyskland. Mamman själv har faktiskt varit i Finland över en dag. Dåligt med utlandsresor alltså 2010.
Det har byggts i trädgården, både lekstuga och trädäck. Ett äppleträd och en syrén har planterats. Det skall bli mycket intressant att se om de överlevt den här snöiga vintern.

Det har varit ett turbulent år. Alla livets faser blandade i en enda röra. Stundvis har det varit kaotiskt. Men vi har tagit oss igenom det och de ljusa delarna har varit fler än de mörka. Får man bara vara frisk och olycksfri så har man kommit en väldigt lång bit på vägen.

Jag tror jag fortsätter med bloggen lite till. Jag har mina tveksamheter och ibland är  jag riktigt dålig på att skriva. Men mitt syfte håller fortfarande så jag hänger kvar lite till.

GOTT NYTT ÅR till er alla från mig!

1 kommentar:

Vikkan sa...

Ibland tappar man sugen på att skriva, ibland kommer den tillbaka. Så känn inget tvång att du måste uppdatera med vissa intervall. Dina trogna läsare har du ju kvar ändå.

Vi ses nästa år!

Kram Vikkan