onsdag 15 december 2010

Trafik

Varför finns det så många dårar i trafiken? Igår var det en som bröt sig ur en lite kö som väntade på en buss vid en hållplats och körde om. På fel sida av en refug dessutom! Livsfarligt! Tänk om bussen släppte av några som skulle gå över och de andra bilarna ville vänta? Och jag kom som mötande bil och undrade varför det är någon som kör på min sida om vägen. Jag fick tom bromsa för jag kom ju snabbt i 70...

Imorse var det en annan dåre som hade skrapat sina bilrutor från frost exakt ett titthål i varje ruta. Vad är det för fel att lägga 2 minuter extra och kunna se ut?

Själv har jag motorvärmare i min bil. Så lyxigt! Man ställer den via en timer och lagom tills man är klar så har bilen värmt upp sig och frost på rutorna är borta. Man sparar minst 10 minuter per dag. Och slipper iskalla händer på ratten. Jag brukar tom ställa den när jag skall åka hem från jobbet. Gott!

1 kommentar:

Evelina sa...

Du har så rätt! Jag kör ju en del i mitt arbete och ser många galningar. En sak är om man kör fort på en motorväg(Inte för att skydda mig själv här)men håller man avstånd och inte "trycker upp någon" så kan jag tycka att det är farligare att köra för sakta på en motorväg än ngn som kör snabbare. Det kan ju faktiskt vara någon som har brådis till sjukhus eller av annan anledning(Jag brukar tänka så när det kommer någon i snabb hastighet) men fy f-n vilka galna omkörningar man sett! Är folk inte rädda om livet?! man ber på sina bara att ingen stackare kommer i mötande körriktning..