torsdag 30 december 2010

Shopping

Vi har mellandagsreashoppat i dagarna två. Igår passade mormorn och morfarn barnen. K och jag gjorde ärenden. Idag tog vi med hela familjen till Frölunda Torg och shoppade lite till. Barnen fick mutas med en bulle.

Äntligen fyndade vi ett par vinterskor till Edvin. Jag vet, så dåligt. Han har fått ha ärveskor tills nu, kanske inte jättedåliga saker men nu får han iaf ett par egna. Viking skor blev det (det skall ju vara dessa som fått bäst i test) Alma får en ny jacka, en lila av märket kax. Vi får se om det är bra. Färgen var hon mycket nöjd med.
 Mamman får termobyxor! Det kan ju behövas i de här minusgraderna. Ni har väl hört att det skall bli varmare förresten? Ja, bara upp till -5 grader...

Jag fick HMs vårkatalog. Ojojoj, vilka lustar som vaknade. Vilka härliga färger! Känner nästan för att beställa redan nu, men det är ju SÅÅÅÅ långt kvar till sommaren. Fast man måste ju om man vill ha specifika saker, de tar ju slut annars. Fanns iaf massa saker som jag kan tänka mig. På mina barn såklart.

Min beställning från Pop kom idag också. Finfint. Jeansklänningen (som gett mig lite dåligt samvete) var precis sådan som Alma önskade sig den. Vi får väl se efter vi provat den.

Nu skall jag testa och se om mitt huvud kan krympa till normal size under natten. Det känns nämligen som om det är 5 ggr större än vad det borde vara. Böjer jag mig ner så känns det som huvudet sprängs. Not good...

1 kommentar:

Vikkan sa...

Usch för huvudvärk. Hoppas den gick över under natten!

Reashopping däremot är dessto roligare!
Termobyxor två storekar större borde jag få tag i nu när det är rea eftersom min gravidmage inte kommer få plats i mina 38:or hela vintern. De är redan för små men jag har som tur skärp som håller uppe dem.

Tur att ni hittade fina vinterkängor till Edvin så han slipper gå i ärvda skor. Det är ju alltid lite kymigt att behöva gå i någon annans ingångna skor eftersom man oftast har helt olika fötter.

Tack för input under mitt byta bil inlägg! Men en Volvoägare kommer vi inte bli i första taget, när det finns så många andra bilar man kan få till bättre priser. :-)

GOTT NYTT ÅR!
kram Vikkan å busfröna