söndag 19 december 2010

Jul på inkommande

Ojojoj vad den här helgen, den sista innan jul, gick med rasande fart. Jag har varken kommit fram eller tillbaka i min julplanering. Blir nog som vanligt, stress dagen innan och bara göra det viktigaste.

Ni vet väl förresten att julafton är på FREDAG! Och inte lördag som jag har trott halva december...

Granen är iaf inköpt, dock inte klädd. Skinkan är inköpt, dock ej klar. Många inköp är kvar på listan. Många julklappar är klara men några återstår. Alla skall slås in...

Igår morse vaknade pojkarna 5.30. De lekte fint i sitt rum tills de förflyttade sig till badrummet. Då undrade jag vad de gjorde och gick upp. Ett helblodigt ansikte möter mig. Panikångest! Innan man fattar vad som hänt, man nästan bara dör. Anton hade blött näseblod. Hans ansikte och händer var helt blodiga. Och fötterna. Men det var inte värre än så. Vi tvättade bort allt och sen myste vi i soffan. Han var ju tvungen att ligga ner.
Det var lite gulligt att de tillsammans, A och E, gick in i badrummet för att tvätta rent själva.

Annars inga incidenter. Mormorn passade barnen och vi handlade på IKEA. Nästan folktomt. Det är nog bara vi som skall ge bort en möbel i julklapp...

Inga kommentarer: