fredag 10 december 2010

Snövallar

Vi har sådana här. Riktiga vallar. Härom morgonen fick jag skotta uppfarten innan jobbet. Vilken pärs! Det finns ingenstans att göra av snön. Jag kan ju inte slänga in den hos grannen direkt. Och de ställen man kan lägga den på var redan fulla. Det blir att frakta den till baksidan. Det tar 10 minuter extra att ta sig till jobbet varje dag. Saker som isbana och snömodd irriterar mig redan. Det kommer bli en mycket lång vinter om det skall fortsätta så här.

Mormorn och ¨Morfarn tog med sig tre saliga barn till Liseberg. Farfarsbilar 3 gånger och åk bakom en ren. Tomtens ren såklart. Det lät skoj. Kallt men roligt. Jag tror de två äldre sov bäst på natten sen.

Antepant är sjuk. Hostar och hostar och nästan 40 graders feber. Eddeped hostar också, men utan feber. Den kommer väl om två dagar eller så. Almapalm är förkyld. Själv har jag en rethosta som aldrig vill försvinna. Vi har klarat oss bra denna höst men det är trist när det väl inträffar.

Vi får krya på oss under helgen och hålla tummarna att vi är friska tills på måndag. Lucia vet ni, det kan man inte missa.

Trevlig helg alla!

Inga kommentarer: