söndag 26 december 2010

Ingen napp?

Anton tar ut nappen ur munnen och säger: Jag har slutat med napp, mamma. Jaha! Är du säker på det, för när man slutar försvinner alla napparna. Jadå. Mamman frågar Edvin och han verkar mer osäker med ger även han sin napp. Mamman undrar hur gör vi nu?

Nu kom vi hem sent. Anton sov i bilen. Edvin vaknade. När vi stoppade i Edvin i sängen ville han ha napp och var så ledsen. Jag pratade med honom lite och gav honom snuttis och voffen. Till slut gav han upp och somnade. Det kommer nog blir svårt. Är det rätt eller fel?

Anton brukar ju ha 3 nappar när han skall sova. Hur skall detta gå? Kommer detta gå utan trauman?

Alma lämnade sin napp. Frågade efter den en gång och sen var det borta. Och då hade hon ändå två bröder med nappar överallt.

1 kommentar:

Evelina sa...

Svårt, men försök att låta det komma i den takten det vill för var och en. Skitlätt att säga, för jag vet att vi kommer att stå i samma scenario snart. Enklast vore ju om var och en kunde bestämma när de kände sig redo. Men så funkar det ju inte riktigt för tvillingar. Men kanske gör det inget för den ene att den andre har..äähh, jag vet inte vad jag svammlar om för svårt är det i vilket fall. Lycka till!