lördag 1 januari 2011

1:a dagen

Gårdagen var mycket bra faktiskt. Vi var 5 vuxna och 6 barn (3 4åringar, 3 2åringar). De kämpade på och var vakna till kl 2 på natten. De lekte fint också. Planeringen var att när de vuxna åt förrätt åt barnen tacos. Sedan lek. När de vuxna åt huvudrätt åt barnen efterrätt. Sedan var vi safe. När de vuxna åt efterrätt såg barnen på film.

Idag har vi varit ute och åkt pulka i isbackar. Livsfarligt. Måste införskaffa hjälmar.

Det har även gnällts en hel del på eftermiddagen och alla tre slocknade vid 16. Pojkarna har nog somnat nu efter att ha busat i flera timmar efter läggdags. Hoppas verkligen inte detta blir en vana.

Mitt nyårsmål är att träna minst en gång per månad. Jag vet, en gång är inte mycket men det är mer än ingen gång. Dessutom är det ett löfte som jag borde kunna hålla + att allt utöver detta bara blir bonus. Jag har köpt ett årskort på Friskis och Svettis så nu finns inga ursäkter. Dessutom ligger det brevid mitt jobb. Och det är även öppet på helger. Ja, ni hör: Inga ursäkter finns.

Inga kommentarer: