måndag 31 januari 2011

Första och sista

gången med Västtrafik.

Jag hade lovat mina barn att vi skulle åka buss in till stan, gå på familjegympa och sedan fika innan vi åkte hem igen. Barnen längtade en hel vecka tills det blev dags i söndags. Tanken var att vi skulle göra detta varje söndag.


Väl på busshållplatsen väntade vi och väntade vi. Ingen buss kom. Insåg snabbt att vi inte kommer hinna. Ringer kundservice och de vet inte vad som hänt med bussen. Vi kan ju ta en taxi om vi blir mer än 20 minuter sena. Ja, fast jag har 3 barn med mig. Som behöver 2 bakåtvända bilbarnstolar och en framåtvänd. Lite problematiskt.

Istället fick jag förklara för 3 gråtande barn att bussen inte kommer och att vi istället får gå hem. Vi kan inte gå på familjegympan som vi hade planerat och den utlovade bussturen lika så. Desstutom var det kallt , eftersom vi stått stilla i 30 minuter och väntat på bussen så var de frusna och vägen hem var lång.

Mycket trist start på söndagen. Nästa gång tar vi bilen.