torsdag 13 januari 2011

Sötnos

Mamma, jag älkar dig! Och en stor puss. Det tröttnar man aldrig på att höra :-)

Idag var barnen trötta. Pojkarna har slutat sova på dagis och det går bra. Nu går det att lägga dem i tid. De pussades och somnade fort. Sötnosar. Inget tjafs om böcker och bilar.

Anton hade en extra kudde i sin säng. Där skulle tomtenissen sova. Han är liten så han får plats där. Tomten är inte bortglömd eller överspelad i den här familjen inte.

Imorgon är det äntligen fredag! Skönt med helg igen. Tror nog att jag skall lägga mig redan nu. Jag kom hem kl 2 inatt för jag jobbade sent... När jag kom hem låg Anton på min kudde. Och då kunde jag inte sova. Han fick flytta på sig.

Anton kommer ofta (läs alltid) på natten. Om jag vaknar när han kommer, tror jag alltid att det är Alma i två sekunder innan jag märker att det inte är det.

1 kommentar:

Lindas trädgårdsblogg sa...

Det var längesen jag kommenterade, men jag läser ju din blogg regelbundet. Jag uppskattar den verkligen! Du beskriver dom små vardagsgrejerna väldigt bra och igenkännande!

Jag är imponerad att det verkar vara så enkelt att sluta med dagssömnen. Jag känner att det är omöjligt att hålla mina vakna om de är trötta. Det går bara inte! Fast jag har väl inte gett mig den på det till hundra procent. Jag tror jag får vara aktiv och leka med dem prick hela eftermiddag kväll iså fall eller nåt. Tar det sen... :-)