tisdag 4 januari 2011

Ledig dag

hade jag och barnen idag. Det var skönt och gick fint. Vi började med potträning. Utan blöja med kalsonger. När E kissat ner sig 3 gånger innan frukost hade vi tränat klart för idag. Han verkar vara typen som kissar lite hela tiden? Vid en gång var det när han blev arg... A däremot klarade sig bättre, men så tappade vid taget när barnen började busa och då hände det såklart. Men nu har jag tvättat så vi kanske försöker imorrn igen.

Vi har tittat på Rumpenissarna igen. Det verkar vara en favvo. Alma går runt och säger "Vaffö dådå", " Nu blev det kvällen", "har hon sönder taket", "vafför gör hon på detta viset".

De är fantastiskt vad de tar in från saker och ting. Tex Emil-filmen. Alma hade satt en filt som en sjal över huvudet. Anton: Du är kommendoran Alma! Ni vet "chefen" för fattigjonshuset i Emil... Strange. Nu har de börjat få olika favoriter. Alma vill bara se rumpenissarna. Edvin vill bara se Postis Per. Anton vacklar nog lite men Kakparaden är bäst.

Annars har vi samlat ihop tomtesaker och diverse julpynt. Jag har tvättat gardiner och dukar. Rensat en låda som var överbelamrad.

 Jag gillar verkligen min "nya" tvättstuga. Väntar tills överskåp kommer också. Och en klädhängare. Och extrarummet är så fint nu när vi har röjt ut allt skräp som belamrade det innan nyår, då vi hade övernattande gäster.

Jag är ledig imorrn med. Undra vad vi skall hitta på då?

Inga kommentarer: