onsdag 19 januari 2011

Simskola

Idag fick Alma börja simskolan. Jag tvekade in i det sista eftersom det är på onsdagar kl 12. Igår morse frågade Alma mig det första hon gjorde när jag väckte henne "Vilken dag börjar min simskola?" Då var vi ju tvungna att gå. Och det var bra. Jag tror det är bra för Alma. Vi måste ta oss mer till badhus. Med alla barnen. Vilken skillnad det var på Alma och på andra barn som hade betydligt större vattenvana...

Sedan hade vi lite mysigt bara jag och Alma innan vi hämtade pojkarna på dagis. Anton hade precis fått en timeout och var i upplösningstillstånd. Han hade sprungit runt och busat, därav timeouten som bestod av att han skulle sitta på en stol vid bordet för att varva  ner sig. Mmm. Den lilla söta pojken. Han är väldigt aktiv...

Hemma lekte vi med bilar och såg på Chuggintons. Barnen såg på dem och jag vilade mina ögon. Med ett barn på varje sida och en på mig.

Jag lagde lasagne på beställning. Alla åt upp. Härligt! Sedan var det läggdags och då städade Anton och Edvin sitt rum innan de lade sig. Intressant. Och Edvin borstade alla sina tänder minst två gånger utan protest. Fantastiskt! Nu sover de alla sött förhoppningsvis ända tills imorgon bitti.

Inga kommentarer: