måndag 31 januari 2011

Finland

Jag var i Finland med jobbet förra veckan. 2 nätter i fint hotelrum. Det var inte speciellt skönt att vara hemmifrån faktiskt. Jag sov dåligt och det var rätt tråkigt. Stressigt för det var ju inte fritid direkt.

Jag snodde iaf åt mig en timme åt shopping. De hade mycket samma affärer som hemma och då lättare att jämföra priset. Tack vare euron var det mesta lite billigare än hemma. Polarn var dock samma :-( Så där blev det inga fynd.

Helsingfors verkar vara en fin stad. Skulle nog kunna tänka mig att komma tillbaka och verkligen sightseea när det är vår/sommar. Nu var det lite för kallt. Kanske bar -7 men isande kallt.

Det jag gillar mest med hotell är att det oftast är ett snyggt och rent badrum. Rena sängkläder. Hotellfrukosten. En fördel när man bor själv på hotell är att man kan sprida ut sina saker och ingen behöver bry sig.

Allt detta kan man ju såklart få hemma. Förutom sprida ut sakerna då förstås...

På fredagen kom jag hem igen. Till mina små söta hjärtegryn!

Inga kommentarer: