tisdag 11 januari 2011

Ingen dagisslummer

Igår var Anton vaken till strax innan 22. Edvin kanske gav upp vid 21. Då bestämde vi att de nog inte behöver sova på dagis längre. Alma slutade sova på dagis redan vid 2,5 fast hon gick ju bara 15-timmar då.  Idag fick de istället var med på uppevilan och en fröken hade läst en bok. De hade inte varit gnälliga.

När vi kom hem satt de som 3 ljus vid bolibompa, från 17.30 - 18.30. Detta är ganska ovanligt, de brukar tröttna efter ett program, men det kanske bara var roliga program idag. Sedan åt vi lite. Nu ligger de i sängen och vi hoppas att de stannar där.

På bolibompa var det en sång med hästar som gick typ "jag vill ha en egen häst, som är bara min, och den skall vara min bästa vän...". Häromdagen sa Alma att hon ville ha en egen häst. Den kunde bo på gräsmattan. Mmm, säkert sa jag. Kanske kan du få en kanin när du blir en sådär 10 år...

Alma hade tydligen kommit in på simskola. På onsdagar kl 12. Är det bara jag som tycker det är konstigt att ha simskola för 4 - 5åringar mellan 10 -15 på vardagar? Undrar just vilka barn som går på dessa. Jag har betänketid tills imorgon. Mormorn och morfarn kan hjälpa till ibland, undra om det räcker?

1 kommentar:

Anonym sa...

Skum tid för simskola verkligen. Hur många kan vara med då?

//Anna