fredag 22 augusti 2008

YES!

Jag lyckades med konststycket att få alla barnen att sova samtidigt! Vilket betyder ca 30 min ledig tid. Ledig och ledig, det finns ju alltid saker att göra men eftersom jag har städat jättefrenetiskt hela morgonen så kan jag surfa med gott samvete idag :-)

Alma hon somnade ju förstås redan vid lunchbordet. Hann inte ens äta klart sin mat, men så sov hon ju inte lunch igår och då blir man väl tröttare förstås.

Hon har börjat med att hon inte orkar gå hem från parken. Då lägger hon sig raklång på gatan och rullar runt typ. Pillar på allt hon hittar. Blä. Och om man väl får med sig henne då kryper hon. Så den vanliga typ 7-8 minuterspromenaden tar väl upp till 20-25 minuter. Mycket slitsamt tycker mamman. Ja, på tålamodet då.

Nu har huset fått på sina takpannor också. Detta vet vi tack vare torslandaspionerna :-)

Annars inget nytt. Solen skiner och det är varmt. Lite vind som tur är så att det svalkar. Helg igen. Skönt. Fast nästa vecka skall pappan till Bulgarien i två dagar. Usch vad tråkigt. För mig alltså. Hoppas barnen sköter sig.

Inga kommentarer: