torsdag 21 augusti 2008

Ny familjemedlem

Ja, och det är tack och lov ingen bebis eller nåt annat som behöver tas hand om utan självaste Lilla Spöket Laban. Pappan och mostern har lurat i Alma att Spöket Laban bor här. Nu gör hon inget annat än att prata om Spöket Laban. Han bor i garderoben och sitter under hennes stol när hon äter. Och om man inte sover på natten så äter han upp en. Det där sista är inte mitt förslag direkt. Han kommer och tar en också. Hon har en fantasi den här lilla damen iaf... fast för henne är det väl verkligt.

Nu har Edvin också lärt sig att rulla från rygg till mage. Och varje gång så gallskriker han för magen vem vill ligga på den? Och de börjar röra på sig båda två. Lägger man dem på filten på golvet så är de utanför den inom 10 minuter. Speciellt Anton han kommer långt bort. Fast han mest sprattlar som en säl, så kan han faktiskt också ställa sig på knäna och även på tårna. Fram med sockar med sugproppar på.

När de skall sova så ligger Anton mest på mage och han sprattlar och bökar och håller på hela tiden. Edvin ligger på rygg, precis som man lade honom och så ligger han hela natten. De är så olika. Det är väl klart men det blir så tydligt när man kan jämföra dem hela tiden.

Imorrn kommer de några som skall titta på lägenheten. Vilket innebär att jag måste snygga till det lite grann. Städning? Vad är det för nåt? Jag hoppas jag får jättemycket energi och städlust så jag kan ha ett tipptopp fint hus sen. Haha, jag skrattar lite för mig själv. Det är nog önsketänkande...

Idag har vi annars varit på lekträff i en park. Alma har vägrat sova och vi har haft världens trotsfight. Edvin har sovit ovanligt mycket, kanske han är mindre gnällig nu då?

Alma kan nästan teletubbiessången. Hon kan alla namnen och vilka färger de är. Igår fick jag rita dem i hennes block och det är typ idolbilden nu. Den skall vi titta på hela tiden.

Annars är hennes älsklingssång Min lilla häst. Hon sjunger ofta och man hör på melodin vilken sång det är. Men orden är inte riktigt där ännu. Men det är roligt att man hör vilken sång det är. Och hon kan massa sånger. Så hon har lyssnat när jag sjungt för henne.

Och så vet hon bokstaven A. En i min mammagrupp har lärt sitt barn alla olika former, cirkel, fyrkant etc. Så vi tänkte börja med alfabetet då. Inte så seriöst men lite kul att hon kom ihåg A.

Japp, såhär spännande är det med 3 barn :-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad skrämmande mycket man missar på några månader (jag kommer faktiskt inte ihåg när jag träffade barnen senast..)! När jag läser om er vardag så inser jag hur jag mycket jag saknar er. Kram

Cia sa...

We miss you tooo!