måndag 25 augusti 2008

Hej konsument!

I somras var vi på Mcdonalds vid Rambergsvallen. Vi tog takeout. Jag beställde bla en happy meal och då skall man välja 4 val, och då valde jag nuggets, mjölk, morötter och fruktpåse med vindruvor i (de har en med bara äpplen i också) MYCKET FÖRVIRRANDE och KRÅNGLIGT.

Det blev lite konstigt men jag gjorde iaf klart för tjejen i kassan att jag ville ha fruktpåsen med vindruvor. Sen gick jag på toa medan hon packade grejerna. JÄTTEÄCKLIGA toaletter, inget toapapper, och det gick nästan inte att låsa.

Sen tog jag mina grejer och innan vi åkte kollade jag i bilen om det stämde. Då saknades en pommes så då gick jag in och sa detta och då sa den urkaxiga och säkra tjejen som visste exakt vad jag hade beställt att jag bytte ut pommesen i en annan meny (inte happymealen) mot morötter, vilket jag inte hade gjort men visst vi kunde ju missförstått varandra men jag irriterade mig på att hon var så otrevlig och var så säker på att jag hade fel. Så jag sa bara javisst det gör väl inte så mycket vi kan väl äta morötterna. MEN hon borde varit trevligare.

Sen åkte vi iväg och när vi kom fram såg jag att jag hade fått äppelpåsen UTAN vindruvor! Jag blev så förbannad! Den otrevliga tjejen med " jag gör minsann inte fel"-attityd och så tar hon fel, för vi pratade speciellt om vindruvorna. Jag skulle ringt och klagat men sen blev jag för trött och sen ville jag vänta till måndagen då kanske en chefen var där eller så men det blev inte av.

Jag skall aldrig handla där igen iaf och det tycker jag ingen skall. Om ni inte dubbelkollar allt förstås och kan tänkas att bemötas av en sådan attityd.

Jag vet att det är McDonalds. Jag har själv jobbat på McDonalds och man behöver inte ha sådan attityd. Man tjänar ingenting på det. Det blir bara otrevligt för alla inblandade. Dessutom ingår det faktiskt i deras jobb att vara trevliga även om de bara är 18-20 år.

Jag blir skitsur bara jag tänker på det. Och när jag ändå är igång skall jag säga nåt om BARNENS HUS på 421 ( ni vet det där nya köpcentrumet i Sisjön).

Där säljer de bla barnvagnar. Jag har varit där 3 gånger och frågat saker om vagnar och INGEN gång har de kunnat nånting. Fastän det är deras jobb att kunna saker om vagnarna som de säljer. Nu senast tittade vi en tvillingsulky. Jag frågade bla hur man fällde ihop den. De visste de inte för det hade de aldrig prövat, så jag testade lite för alla paraplysulkys fälls ju på liknande sätt, så vi fick ihop den. "Va bra, då har vi lärt oss nånting nytt idag" säger en av de TVÅ som jobbade där (ingen av dem kunde alltså).

En annan sak som stör mig på BARNENS HUS är att när man tex betalar med kort 49.90 kr så slår de in kontant så att de drar 50 kr på kortet. Får man göra så? Jag vet inte om det är riktigt men det stör mig iaf, i alla andra affärer så drar de ju 49.90 kr. Detta har hänt mig TVÅ olika gånger där, så det var ingen engångsföreteelse om man säger så...

1 kommentar:

Anonym sa...

Shit, fick jag igång dig eller ;)