söndag 3 augusti 2008

Tillbaka i Wien

Nu är vi tillbaka i Wien efter en skön semester i Sverige.

Alma har haft det jätteskönt med sol och bad i havet. Hon älskar verkligen att bada nu och blir mer och mer vattenvan. Hon har fiskat krabbor och lekt i sandlådan. Hon fick en pool på altanen också som hon var vid hela tiden.

Sista dagen hann hon ramla och få en fin bula i pannan och ett getingstick på kinden inom loppet av en timma. Fast hon glömde snabbt och klagade bara lite efteråt.

Resan hem gick bra. Det var bara Edvin som tappade humöret då och då men så är han ju lite känslig också, den lille sötingen. Alma upprepade bara stanna bilen 10 000 gånger eller så, och hon ville absolut inte stanna på hotelrummet när vi kom fram.

Det är jobbigt att resa med barn, men det har gått okej ändå.

Tack för alla grattis på min födelsedag! Det var den värsta födelsedagen i mitt liv. Min allergiska chock hade inte lagt sig så jag vaknade med svullna ögon, så då åkte jag till vårdcentralen igen för att få hjälp. Läkaren vägrade släppa hem mig. Hon gav mig adrenalin och sen ville hon skicka mig till Kungälvs sjukhus med ambulans. Japp, så nu har jag åkt ambulans också. Inga blåljus eller så men på britsen fick man allt ligga. Sen fick jag vänta och vänta ända till kl 23 på kvällen innan läkaren hann titta på mig och då släppte hon hem mig på nåder för att jag hade varit under bevakning i 9 timmar. Yippie.

Alla utslag försvannn iaf. Nu är det bara en efter utredning kvar som förhoppningsvis skall säga vad som orsakade allergin.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej,

David sa att du hade ringt. Kom just hem och ska alldeles strax i säng.

Så himla tråkigt att din födelsedag blev som den blev. Men skönt att höra att allergin har lagt sig (hoppas det inte är räkor eller annat gott som vi gillar att äta..).

Skönt att veta att ni är tillbaka i Wien och att resan gick bra trots protester från storasyrran, he he he.

KRAM!