måndag 14 februari 2011

Vab nummer 2

Anton fick stanna hemma idag efter helgens sjukdom. Han fick magsjuka på lördagkväll och kräktes flera gånger. Nu har dock inte kräkts på länge och äter som man skall igen.

Vi gick upp i ottan och åt frukost vid 7.30. Sedan har vi badat och tvättat håret. Klippt massa naglar. Smörjt in torr hud. Vi har lekt med bilar i olika storlekar. Och byggt koja. Nu ser vi lite på film för lekarna ballade ur när favoriten blev en sådan där magnetrittavla. "Vi delar på saker i den här familjen och TURAS om"! Verkade inte som budskapet gick hem. Min, min, min får man bara till svar.

Mamman har dammat lite på övervåningen och kanske tänker sig lite dammsugning på eftermiddagen. Men då måste ju alla leksaker plockas upp först.

Igår plockade jag i min garderob så nu kan man komma in där igen. En påse till återvinning och en påse att slänga. Sortering av kläder i storlek 86, 92 i pojkfärger och 98, 104 och 110 i flickfärger.

Skall nog våga mig på att skicka iväg en del av mina egna kläder också. De har ju legat i min garderob sedan i somras och inte blivit använda. Kanske är dags då?

Nu är det snart lunchdags.

Inga kommentarer: